Blog Layout

Samenwerking Huiskamer van Ridderkerk en Werkvisie De Hoop

Krantenartikel uit de Combinatie van 14 september 2023.

Inloophuis/lunchroom De Huiskamer van Ridderkerk is op 4 september een samenwerking aangegaan met Werkvisie De Hoop uit H.I.Ambacht. De Huiskamer aan de Sint Jorisstraat heeft sinds de oprichting mede als doel om een plek te bieden aan mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt. Door de samenwerking met Werkvisie De Hoop wordt dit nu werkelijkheid.

Leerwerkbedrijf Werkvisie De Hoop biedt mensen een passende werkplek naar vermogen om zo te participeren aan de maatschappij. Vanaf het vierde kwartaal van dit jaar zullen in De Huiskamer van Ridderkerk twee dagen per week enkele cliënten met een begeleider werkzaam zijn. Zij zullen ondersteuning bieden bij het werk in de keuken en de lunchroom.

Concretere invulling wordt in de komende maanden verder uitgewerkt. De stuurgroep benadrukt dat de vrijwilligers van De Huiskamer verantwoordelijk zullen blijven als gastheer/-vrouw. “We zijn dankbaar dat we met deze samenwerking een plek van hoop en ontmoeting kunnen bieden aan zowel mensen uit Ridderkerk als de deelnemers van Werkvisie De Hoop.”

De Huiskamer is een plek van ontmoeting en een luisterend oor in hartje van Ridderkerk (Sint Jorisstraat 8/Kerksingel 8) en is van dinsdag t/m zaterdag van 9.30-16.00 uur geopend. Iedereen is welkom voor een praatje, een heerlijke bak koffie en een smakelijke lunch. Meer informatie op www.dehuiskamervanridderkerk.nl